Przejdź do treści

Starostwo Powiatowe w Malborku

tło

Zdolni z Pomorza na wycieczce edukacyjnej do Łodzi

Poznawanie świata, zgłębianie tajników wiedzy najlepiej odbywa się przez obserwację i doświadczenia. Ten oczywisty fakt skłonił uczestników projektu “Zdolni z Pomorza” powiatu malborskiego do udziału w wycieczce, która stała się okazją do poszerzania naukowych horyzontów. W sobotę 10 grudnia 2022 r. młodzież wyjechała do Łodzi. Program wyjazdu obejmował m.in. następujące miejsca: Orientarium i ZOO, Experymentarium z Zagadkami Einsteina, Centrum Manufaktura, Arena Laser Games, Centrum Nauki i Techniki EC1 i kino sferyczne. Opiekę sprawowały nauczycielki zaangażowane w projekt: Justyna Piłat - dyrektor Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Malborku oraz: Marlena Glosa i Katarzyna Kruszewska - nauczycielki Technikum nr 3 w Malborku. Opiekę merytoryczną nad wydarzeniem sprawowała Agnieszka Lopko z Wydziału Edukacji w Starostwie Powiatowym w Malborku. Wszystkie panie zgodnie podkreślają, że uczniowie w czasie wyjazdu wykazali się wzorowym zachowaniem oraz pełnym zaangażowania udziałem w zajęciach edukacyjnych. Młodzież także żywo komentowała wycieczkę.

Oto, co mówili:

Natalia:

Wycieczka była fascynująca. Każde z miejsc inspirowało do dalszego działania. W zoo było wiele ciekawych, egzotycznych zwierząt. W centrum eksperymentu można było dowiedzieć się ciekawych faktów. A centrum techniki i nauki było wisienką na torcie, która poprzez wspaniały seans w kinie sferycznym dopełniła wrażeń.

Zuzanna:

Wycieczka do Łodzi  była jedną z tych, które będę wspominała najlepiej. Robiliśmy wiele rzeczy, jednak najbardziej zapadła mi w pamięć wycieczka do orientarium i podziwianie przeróżnych gatunków zwierząt, których nigdy wcześniej nie miałam okazji zobaczyć na żywo. Uczyliśmy się poprzez zabawę i nie było czasu na nudy.

Kamila:

Według mnie było warto pojechać na tę wycieczkę do Łodzi. Zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc. Bardzo mi się tam podobało, a najbardziej arena laser games i orientarium, w którym widzieliśmy wiele egzotycznych zwierząt z Azji południowo - wschodniej. Mam nadzieję, że będzie jeszcze więcej takich wspaniałych wycieczek!

Dorian:

Wycieczka była bardzo przyjemna i satysfakcjonująca. (...) podobała mi się część z zoo oraz ta z laserami, ale generalnie wszystkie atrakcje były bardzo ciekawe. Szkoda tylko, że wycieczka była na jeden dzień. Mam nadzieję, że w przyszłości będzie jeszcze możliwość pojechania na taką (ale kilkudniową) wycieczkę.

Adrian:

Według mnie wycieczka była ciekawa, ale najciekawsza dla mnie była arena laser games. Na drugim miejscu była wizyta w zoo, w którym spędziłem radośnie czas z kolegami i razem oglądaliśmy różne gatunki zwierząt. Jeśli kiedyś będą jakieś wycieczki z ZZP, na pewno z wielką chęcią znów pojadę.

Patrycja:

Moim zdaniem warto było pojechać na wycieczkę do Łodzi, ponieważ zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc. Na samym początku byliśmy w orientarium i tam zobaczyliśmy wiele fajnych zwierząt, następnie było centrum eksperymentu i  laser games arena, gdzie był czas na integrację poprzez zabawę i konkursy w grupach, a na końcu byliśmy w centrum nauki i techniki gdzie mogliśmy obejrzeć ciekawy film o biologii. Podsumowując, bardzo polecam takie wycieczki

Bartek:

Wycieczka do Łodzi była bardzo interesująca. Do zwiedzenia było bardzo dużo ciekawych miejsc, natomiast według mnie najciekawsze była laser areną games oraz orientarium, gdzie można było zobaczyć dużo rzadko spotykanych zwierząt.

Mam nadzieję, że będzie więcej takich wycieczek.

Adam:

Wycieczka była bardzo ciekawa. W zoo widzieliśmy wiele egzotycznych zwierząt, ale zdaje mi się, że najlepsze były słonie i wydry. W Experymentarium mogliśmy poznać wiele urządzeń i doświadczenia, które albo znaliśmy z codzienności, ale były nowe z wykorzystaniem ciekawych doświadczeń fizycznych. Uważam, że najlepszy był słup elektryczny przewodzący 10V. Laserowy paintball też był bardzo ciekawym doświadczeniem, ale uważam z moją kamizelką było coś albo ktoś przy niej majstrował ;) , bo nie uwierzę, że “umierałem w kącie”, gdy nikogo nie było. Centrum techniki i nauki jest bardzo interesującym i interaktywnym miejscem, film również był ciekawy, ale trochę został zakłócony przez niepotrzebny voice acting, same napisy i obrazy by wystarczyły. Wycieczka była bardzo ciekawa i myślę, że gdybym miał okazję, pojechałbym jeszcze raz.

Gabriela:

Bardzo się cieszę, że miałam możliwość pojechania na tak cudowną wycieczkę. Wyjazd zaczął się od zoo ,,Orientarium”, gdzie mogliśmy poznać przeróżne okazy zwierząt, następnie udaliśmy się do „Experymentarium”, gdzie zobaczyliśmy wiele doświadczeń fizycznych, optycznych i wiele więcej, po tym przeszliśmy parę kroków do gry na „Arena Laser Games”, gdzie świetnie się bawiłam. Po udanej grze przejechaliśmy do „Muzeum Nauki i Techniki” gdzie były fantastyczne ciekawostki i przede wszystkim kino sferyczne - piękny seans w nowej dla mnie postaci. Mam nadzieję, że będzie więcej takich wycieczek, gdzie będę mogła znowu dowiedzieć się wielu nowych rzeczy i utrwalić te, które już znam.

Anastazja:

Uważam iż, wyjazd był ciekawym doświadczeniem. Dowiedziałam się wielu interesujących faktów z dziedzin biologii, fizyki i chemii. Najbardziej mi się podobało w Experymentarium z Zagadkami Einsteina, gdzie miałam możliwość poznania wielu fascynujących doświadczeń i zmierzyć się z zagadkami. Usatysfakcjonowała mnie również wycieczka do Orientarium, gdzie mogłam zaobserwować wiele ciekawych zwierząt z  Azji Wschodniej. Mam nadzieję, że będę miała możliwość ponownego wyjazdu na taką wycieczkę.

Martyna:

Bardzo cieszę się, że mogłam wziąć udział w wycieczce do Łodzi. Cały dzień wypełniony był atrakcjami, myślę, że najlepiej będę wspominać laser games arenę, gdzie mogłam się zintegrować z innymi uczestnikami. Oprócz tego ciekawym miejscem było orientarium, tam mieliśmy okazję zobaczyć ciekawe zwierzęta.

Alicja:

Ta wycieczka to było wspaniałe przeżycie. Cieszę się, że mogłam w niej brać udział. Na miejscu było dużo wspaniałych atrakcji. Najbardziej zafascynowało mnie orientarium. Te wszystkie egzotyczne zwierzęta były bardzo śliczne. Będąc w "eksperymentarium", zobaczyliśmy wiele doświadczeń i badań fizycznych, które przyciągnęły moją uwagę oraz wzbudziły niemałe zainteresowanie. Zaraz po "eksperymentarium" znaleźliśmy się na arenie laser games. Zaintrygowało mnie to, ponieważ nigdy nie byłam na takim czymś. Po grze stwierdziłam, iż jest to naprawde ekscytująca zabawa. Na koniec pojechaliśmy do Centrum Nauki i Techniki. Było tam przyjemnie, pobyt w tamtejszym centrum podsumował nam film, który bardzo mnie zaintrygował. Mam nadzieję, że będę miała jeszcze okazję pojechać na taką wycieczkę, ponieważ wywarła na mnie ogromne wrażenie. Atmosfera, która panowała między nami, była bardzo miła i kulturalna.

Zuzia:

Wycieczka baaaardzo mi się podobała, nie było ani chwili nudy. Na początek zoo z wieloma gatunkami zwierząt, potem pojechaliśmy do "centrum Einsteina", w którym zobaczyliśmy wiele złudzeń optycznych, fizycznych i doświadczeń. Po wspaniałych przeżyciach z fizyką poszliśmy na laserowy paintball który chyba najbardziej mi się podobał, pełen energii i wrażeń. Między kolejnym przejazdem do kolejnej atrakcji mieliśmy czas na spacer po Manufakturze, gdzie wcześniej zjedliśmy obiad,  w tym łódzkim centrum fabrycznym mogliśmy zobaczyć przepiękną galerię oraz prześlicznie ozdobione w świątecznej konwencji miasto. Na koniec odwiedziliśmy "Centrum nauki i techniki", w którym chyba wszystkim nam zaimponowała ściana spływającej z góry pary wodnej, przez którą można było przechodzić. Wycieczka była bardzo dobrze zorganizowana i mam nadzieję, że będzie więcej takich wyjazdów

Jak widać wyjazd podobał się młodzieży i spełniał założone cele. Wycieczkę można więc uznać za udaną.