Deklaracja dostępności
Starostwo Powiatowe w Malborku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data i podstawa przygotowania deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Skróty klawiszowe
SHIFT + ALT + H - Strona główna
SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
SHIFT + ALT + 0-9 - Menu
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej
możesz zgłosić do Zgodnie z Zarządzeniem nr 39/2020 Starosty Powiatu Malborskiego z dnia 18 września 2020 r. w sprawie wyznaczenia Koordynatorów do spraw dostępności oraz zespołu wspomagającego ich działania oraz na podstawie art. 34 ust. 1 i art. 35 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 920) oraz art. 14 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1062 na koordynatorów zostali wyznaczeni:
Agnieszka Skowera
Karol Wasiluk —
mejlowo a.skowera@powiat.malbork.pl
k.wasiluk@powiat.malbork.pl lub
telefonicznie +48 55 646 04 39
+48 55 646 04 13.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Link do aplikacji mobilnej:
Link do deklaracji dostępnosci tej aplikacji:
Dostępność architektoniczna
W bezpośredniej bliskości budynku Starostwa Powiatowego znajduje się sześć miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami. Chodniki prowadzące do budynku nie są wyposażone w ścieżki naprowadzające dla niewidomych/słabowidzących. Do budynku Urzędu Starostwa Powiatowego w Malborku prowadzą cztery wejścia. Wejście od strony wschodniej budynku zapewnia dostęp dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich – znajdują się tam automatycznie otwierane drzwi przesuwne, podnośnik schodowy oraz system „call-hear” umożliwiający wezwanie pomocy bądź obsługi podnośnika. Wejście to zapewnia dostęp do znajdującego się na parterze Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. Winda dla osób z niepełnosprawnościami znajdująca się od strony południowej budynku (w bezpośredniej bliskości przystanku autobusowego komunikacji miejskiej „Plac Słowiański – Starostwo” oraz przy wejściu do Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg) zapewnia dostępność pionową do wszystkich pięter urzędu. Przy każdym z wejść do budynku urzędu zamontowano tablice informujące o tym, które z wejść wyposażone jest w podnośnik schodowy, bądź gdzie znajduje się winda dla osób z niepełnosprawnościami. Zarówno w windzie oraz na parterze budynku znajduje się informacja dotycząca numeracji poszczególnych pomieszczeń oraz rozmieszczenia poszczególnych wydziałów. Ponadto na każdym piętrze umieszczono plany tyflograficzne poszczególnych pięter dostarczające osobom niewidomym i niedowidzącym informacji o rozkładzie pomieszczeń i wydziałów starostwa oraz układzie architektonicznym budynku. W związku z utrudnieniem architektonicznym znajdującym się na pierwszym piętrze budynku (różnica poziomów korytarza głównego) dostępność pozioma zapewniona jest dzięki mobilnej platformie dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, której obsługa wzywana jest poprzez system „call-hear” umieszczony przy przeszkodzie architektonicznej. W związku z powyższym zapewniona jest dostępność do wszystkich pomieszczeń biurowych urzędu. Sekretariat urzędu pełniący jednocześnie funkcję biura podawczego znajduje się na pierwszym piętrze budynku. Toaleta przystosowana do korzystania przez osoby z niepełnosprawnościami znajduje się przy Wydziale Komunikacji, Transportu i Dróg – jest ona oznaczona a dostęp do niej zapewnia winda zewnętrzna. W starostwie dostępne są pętle indukcyjne, będące na wyposażeniu każdego wydziału, w którym realizowana jest obsługa klientów – pomieszczenia wyposażone w te urządzenia są wyraźnie oznaczone. W budynku zastosowano tabliczki w alfabecie Braille’a, które zainstalowano przy wejściach do poszczególnych biur – informują o nazwie wydziału oraz numerze biura. Zapewnione są kontrastowe, antypoślizgowe oznaczenia krawędzi schodów. Schody posiadają poręcze po obu stronach. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek urzędu wyposażono w urządzenia i systemy wspierające ewakuację osób z niepełnosprawnościami – systemy „call-hear” oraz krzesła ewakuacyjne dostępne na każdym z pięter urzędu.