Przejdź do treści

Starostwo Powiatowe w Malborku

tło

Poznaj Polskę – wycieczka uczniów Technikum nr 3 do Warszawy

W dniach 24 - 26 maja 45 uczniów Technikum Nr 3 w Malborku brało udział w wycieczce do Warszawy. Wyjazd miał na celu podniesienie atrakcyjności procesu edukacyjnego młodzieży - został dofinansowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w ramach projektu "Poznaj Polskę".

Celem wycieczki było zwiedzanie charakterystycznych miejsc Warszawy.

Po przyjedzie do stolicy udaliśmy się Zespołu zabytkowych cmentarzy wyznaniowych na Powązkach. Tam mogliśmy zobaczyć miejsce spoczynku zasłużonych osób, które walczyły za nasz kraj jak i osób, które znane były z areny politycznej, kulturowej lub sportowej.

Byliśmy także przy autentycznym fragmencie muru Getta Warszawskiego. Napawa refleksją fakt, że w środku tętniącego życiem miasta możemy zobaczyć ściany przedwojennych budynków, które izolowały społeczność żydowską od reszty świata.

Dzień drugi rozpoczęliśmy od Cmentarza Powstańców Warszawskich gdzie złożyliśmy hołd Poległym Niepokonanym, którzy poświęcili się dla obrony ludności Warszawy.

Spacerowaliśmy także po ulicach Warszawy aby zobaczyć najbardziej charakterystyczne lub ważne z punktu widzenia historii punkty. Byliśmy przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Następnie udaliśmy się pod Pałac Prezydencki. Kolejno podziwialiśmy Rynek Starego Miasta, Zamek Królewski i kolumnę Zygmunta III Wazy. Zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie z syrenką Warszawską. Spędziliśmy chwilę przy Pomniku Małego Powstańca aby uczcić pamięć najmniejszych poległych w okrutnej wojnie.

Po długim spacerze nadeszła pora na widoki z 30 piętra Pałacu Kultury i Nauki. Stolica z góry wygląda niesamowicie i zachwyca budowlanym przepychem.

Wieczorem po całodniowym zwiedzaniu odpoczywaliśmy przy Fontannach Multimedialnych. Po zmroku widoki kolorowych świateł na wodzie zrobiły na nas ogromne wrażenie.

Trzeciego dnia przyszła kolej na Łazienki Królewskie, gdzie można było nacieszyć oko piękną architekturą. Otoczenie Pałacu na wodzie jest wspaniałe.

Ostatni punkt zwiedzania to Ogród Botaniczny Uniwersytetu Warszawskiego, który przekonał nas, że mimo ogromnej ilości budowli w stolicy można znaleźć miejsca gdzie są piękne i ciekawe rośliny.

Wycieczka była bardzo udana. Mamy nadzieję, że w przyszłości będziemy mogli jeszcze w te ciekawe i piękne miejsca wrócić.