Przejdź do treści

Aktualności - Powiat Malborski

Wydział Komunikacji - informacje

Sprawdzenie statusu prawa jazdy:

Sprawdzenie statusu dowodu rejestracyjnego:

Możliwość rezerwacji kolejki drogą internetową do Wydziału Komunikacji:

 

Opłata za prawo jazdy po zdanym egzaminie

Po zdaniu egzaminu na prawo jazdy ( w WORD lub PORD ) proszę o dokonanie przelewu na konto Starostwa Powiatowego w Malborku ( 82-200 Malbork ul. Plac Słowiański 17 )  w wysokości 100,50 zł.

63 1160 2202 000000 0258073117 w tytule wpisując  „ opłata za prawo jazdy, imię nazwisko, PESEL „

Potwierdzeni przelewu należy przesłać mailem do tutejszego wydziału na adres: kierowca@powiat.malbork.pl           

Na stronie Starostwa Powiatowego w zakładce Wydział Komunikacji – Informacje można sprawdzać status dokumentu, jeśli status zmieni się na gotowy do odbioru w urzędzie proszę zadzwonić pod numer 55 646-04-33 i umówić się na odbiór dokumentu.

Weryfikacja brytyjskiego prawa jazdy

Od 1 stycznia 2021 roku posiadacz brytyjskiego dokumentu prawa jazdy potwierdza swoje uprawnienia  do kierowania pojazdami sam na stronie DVLA. Powyższe potwierdzenie jest dokumentem niezbędnym do wymiany prawa jazdy.

 

  1. Posiadacz prawa jazdy może wygenerować „ kod dostępu „ wchodząc na stronę

https://www.gov.uk/view-driving-licence i wpisując następujące dane:

- numer prawa jazdy

- numer ubezpieczenia zdrowotnego

- kod pocztowy ( taki jaki jest na prawie jazdy )

 

  1. Po wpisaniu wymaganych danych posiadacz prawa jazdy może otrzymać kod dostępu naciskając klawisz „ get a code „ na pasku „ get your check code „
             Kod dostępu jest ważny tyko 21 dni

 

  1. Z kodu korzystamy w następujący sposób:

Wchodząc na stronę https://www.gov.uk/check-driving-information i wpisując następujące dane:

- ostatnie 8 cyfr numeru prawa jazdy

- kod dostępu

Otrzymane potwierdzenie dotyczące brytyjskich uprawnień do kierowania pojazdami ( prawo jazdy ) należy wydrukować i przetłumaczyć u tłumacza przysięgłego.

 

Zgłoszenie nabycia pojazdu ( kupna ) w czasie trwanie pandemii

Dotyczy tyko pojazdów zarejestrowanych w Polsce

 

Jeżeli z jakiś powodów nie możemy zarejestrować pojazdu w ciągu 30 dniu zgłoszenie nabycia jest dobrą formą zatrzymania czasu jaki mamy na dokonanie tej czynności a tym samym uniknięcia kary za niedopełnienie tego obowiązku. Po zgłoszeniu nabycia pojazdu można go w każdej chwili zarejestrować na siebie lub sprzedać ( co trzeba zgłosić – zawiadomienie o zbyciu ), zostawiając sobie ksera wszystkich umów lub faktur.

 

Nabycie ( kupno ) pojazdu zgłaszamy bez umawiania się i przychodzenia do tutejszego urzędu. Możemy zgłosić zbycie w następujący sposób:

- profilem zaufanym e-puap

- wysyłając wniosek ( zawiadamianie o nabyciu ) wraz z kserem umowy bądź faktury pocztą(   list polecony )

-  wrzucając wniosek ( zawiadamianie o nabyciu ) wraz z kserem umowy bądź faktury do skrzynki ( tzw. wrzutki ), która znajduje się z tyłu budynku Starostwa od strony parkingu ( przy rozsuwanych drzwiach )

 

Od 1 stycznia 2021 roku czas na zgłoszenie nabycia pojazdu to 30 dni, przekroczenie tego terminu wiąże się z zapłaceniem kary.

 

Wniosek można pobrać ze strony internetowej www.powiat.malbork.pl następnie wybieramy – Jak załatwić sprawę – następnie karty usług, w których szukamy Wydziału Komunikacji Transportu i Dróg – zawiadomienie o zbyciu/nabyciu.

Wnioski znajdują się również na drzwiach wejściowych do Wydziału Komunikacji Transportu i Dróg ( wejście przy windzie )

 

Zgłoszenie zbycia pojazdu ( sprzedaży ) w czasie trwanie pandemii

 

Sprzedaż pojazdu zgłaszamy bez umawiania się i przychodzenia do tutejszego urzędu. Możemy zgłosić zbycie w następujący sposób:

- profilem zaufanym e-puap

- wysyłając wniosek ( zawiadamianie o zbyciu ) wraz z kserem umowy bądź faktury pocztą

(   list polecony )

-  wrzucając wniosek ( zawiadamianie o zbyciu ) wraz z kserem umowy bądź faktury do skrzynki ( tzw. wrzutki ), która znajduje się z tyłu budynku Starostwa od strony parkingu ( przy rozsuwanych drzwiach )

 

Wniosek można pobrać ze strony internetowej www.powiat.malbork.pl następnie wybieramy – Jak załatwić sprawę – następnie karty usług, w których szukamy Wydziału Komunikacji Transportu i Dróg – zawiadomienie o zbyciu/nabyciu.

Wnioski znajdują się również na drzwiach wejściowych do Wydziału Komunikacji Transportu i Dróg ( wejście przy windzie )

 

Od 1 stycznia 2021 roku czas na zgłoszenie sprzedaży pojazdu to 30 dni, przekroczenie tego terminu wiąże się z zapłaceniem kary.

Link do strony Misto Malbork
Tło

Powiat Malborski