Wydział Komunikacji - informacje
Sprawdzenie statusu prawa jazdy:
Sprawdzenie statusu dowodu rejestracyjnego:
Możliwość rezerwacji kolejki drogą internetową do Wydziału Komunikacji:
- Rezerwacja kolejki do Wydziału Komunikacji
UWAGA! NIE MA MOŻLIWOŚCI REJESTRACJI INTERNETOWEJ DO ODWOŁANIA
Aby Państwa rezerwacja internetowa nie przepadła proszę pamiętać, aby w Wydziale Komunikacji, Transportu i Dróg Starostwa Powiatowego w Malborku stawić się na godzinę, od której zaczyna się rezerwacja. Np. jeśli rezerwację dokonano w godzinach 11:30-12:30, to muszą Państwo stawić się w urzędzie o godzinie 11:30.
Ogólnopolska informacja o połączeniach autobusowych:
Opłata za prawo jazdy po zdanym egzaminie
Po zdaniu egzaminu na prawo jazdy (w WORD lub PORD) proszę o dokonanie przelewu na konto Starostwa Powiatowego w Malborku (82-200 Malbork ul. Plac Słowiański 17) w wysokości 100,50 zł.
26 1090 1098 0000 0001 4996 8285 w tytule wpisując „opłata za prawo jazdy, imię nazwisko, PESEL„
Potwierdzeni przelewu należy przesłać mailem do tutejszego wydziału na adres: kierowca@powiat.malbork.pl
Na stronie Starostwa Powiatowego w zakładce Wydział Komunikacji – Informacje można sprawdzać status dokumentu, jeśli status zmieni się na gotowy do odbioru w urzędzie proszę zadzwonić pod numer 55 646-04-33 i umówić się na odbiór dokumentu.
Weryfikacja brytyjskiego prawa jazdy
Od 1 stycznia 2021 roku posiadacz brytyjskiego dokumentu prawa jazdy potwierdza swoje uprawnienia do kierowania pojazdami sam na stronie DVLA. Powyższe potwierdzenie jest dokumentem niezbędnym do wymiany prawa jazdy.
- Posiadacz prawa jazdy może wygenerować „kod dostępu„ wchodząc na stronę
https://www.gov.uk/view-driving-licence i wpisując następujące dane:
- numer prawa jazdy
- numer ubezpieczenia zdrowotnego
- kod pocztowy (taki jaki jest na prawie jazdy)
- Po wpisaniu wymaganych danych posiadacz prawa jazdy może otrzymać kod dostępu naciskając klawisz „get a code„ na pasku „get your check code„
Kod dostępu jest ważny tyko 21 dni
- Z kodu korzystamy w następujący sposób:
Wchodząc na stronę https://www.gov.uk/check-driving-information i wpisując następujące dane:
- ostatnie 8 cyfr numeru prawa jazdy
- kod dostępu
Otrzymane potwierdzenie dotyczące brytyjskich uprawnień do kierowania pojazdami ( prawo jazdy ) należy wydrukować i przetłumaczyć u tłumacza przysięgłego.
Zgłoszenie nabycia pojazdu (kupna) w czasie trwanie pandemii
Dotyczy tyko pojazdów zarejestrowanych w Polsce
Jeżeli z jakiś powodów nie możemy zarejestrować pojazdu w ciągu 60 dni zgłoszenie nabycia jest dobrą formą zatrzymania czasu jaki mamy na dokonanie tej czynności, a tym samym uniknięcia kary za niedopełnienie tego obowiązku. Po zgłoszeniu nabycia pojazdu można go w każdej chwili zarejestrować na siebie lub sprzedać (co trzeba zgłosić – zawiadomienie o zbyciu), zostawiając sobie ksera wszystkich umów lub faktur.
Nabycie (kupno) pojazdu zgłaszamy bez umawiania się i przychodzenia do tutejszego urzędu. Możemy zgłosić nabycie w następujący sposób::
- profilem zaufanym e-puap
- wysyłając wniosek (zawiadamianie o nabyciu) wraz z kserem umowy bądź faktury pocztą (list polecony)
- wrzucając wniosek (zawiadamianie o nabyciu) wraz z kserem umowy bądź faktury do skrzynki (tzw. wrzutki), która znajduje się z tyłu budynku Starostwa od strony parkingu (przy rozsuwanych drzwiach)
Od 1 stycznia 2021 roku do 30 czerwca 2021 roku czas na zgłoszenie nabycia pojazdu wynosi 30 dni, natomiast od 1 lipca 2021 roku czas na zgłoszenie nabycia pojazdu wynosi 60 dni. Przekroczenie tego terminu wiąże się z zapłaceniem kary. Termin ten liczy się od daty zakupu pojazdu.
Wniosek można pobrać ze strony internetowej www.powiat.malbork.pl następnie wybieramy – Jak załatwić sprawę – następnie karty usług, w których szukamy Wydziału Komunikacji Transportu i Dróg – zawiadomienie o zbyciu/nabyciu.
Wnioski znajdują się również w poczekalni Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg Starostwa Powiatowego w Malborku.
Zgłoszenie zbycia pojazdu (sprzedaży) w czasie trwanie pandemii
Sprzedaż pojazdu zgłaszamy bez umawiania się i przychodzenia do tutejszego urzędu. Możemy zgłosić zbycie w następujący sposób:
- profilem zaufanym e-puap
- wysyłając wniosek (zawiadamianie o zbyciu) wraz z kserem umowy bądź faktury pocztą (list polecony)
- wrzucając wniosek (zawiadamianie o zbyciu) wraz z kserem umowy bądź faktury do skrzynki (tzw. wrzutki), która znajduje się z tyłu budynku Starostwa od strony parkingu (przy rozsuwanych drzwiach)
Wniosek można pobrać ze strony internetowej www.powiat.malbork.pl następnie wybieramy – Jak załatwić sprawę – następnie karty usług, w których szukamy Wydziału Komunikacji Transportu i Dróg – zawiadomienie o zbyciu/nabyciu.
Wnioski znajdują się również w poczekalni Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg Starostwa Powiatowego w Malborku.
Od 1 stycznia 2021 roku do 30 czerwca 2021 roku czas na zgłoszenie zbycia pojazdu wynosi 30 dni, natomiast od 1 lipca 2021 roku czas na zgłoszenie zbycia pojazdu wynosi 60 dni. Przekroczenie tego terminu wiąże się z zapłaceniem kary. Termin ten liczy się od daty sprzedaży pojazdu.