Przejdź do treści

Aktualności - Powiat Malborski

Wydział Komunikacji - informacje

Sprawdzenie statusu prawa jazdy:


Sprawdzenie statusu dowodu rejestracyjnego:


Możliwość rezerwacji kolejki drogą internetową do Wydziału Komunikacji:

  • Rezerwacja kolejki do Wydziału Komunikacji

UWAGA! NIE MA MOŻLIWOŚCI REJESTRACJI INTERNETOWEJ DO ODWOŁANIA

Aby Państwa rezerwacja internetowa nie przepadła proszę pamiętać, aby w Wydziale Komunikacji, Transportu i Dróg Starostwa Powiatowego w Malborku stawić się na godzinę, od której zaczyna się rezerwacja. Np. jeśli rezerwację dokonano w godzinach 11:30-12:30, to muszą Państwo stawić się w urzędzie o godzinie 11:30.


Ogólnopolska informacja o połączeniach autobusowych:


Opłata za prawo jazdy po zdanym egzaminie

Po zdaniu egzaminu na prawo jazdy (w WORD lub PORD) proszę o dokonanie przelewu na konto Starostwa Powiatowego w Malborku (82-200 Malbork ul. Plac Słowiański 17)  w wysokości 100,50 zł.

26 1090 1098 0000 0001 4996 8285 w tytule wpisując  „opłata za prawo jazdy, imię nazwisko, PESEL„

Potwierdzeni przelewu należy przesłać mailem do tutejszego wydziału na adres: kierowca@powiat.malbork.pl           

Na stronie Starostwa Powiatowego w zakładce Wydział Komunikacji – Informacje można sprawdzać status dokumentu, jeśli status zmieni się na gotowy do odbioru w urzędzie proszę zadzwonić pod numer 55 646-04-33 i umówić się na odbiór dokumentu.

Weryfikacja brytyjskiego prawa jazdy

Od 1 stycznia 2021 roku posiadacz brytyjskiego dokumentu prawa jazdy potwierdza swoje uprawnienia  do kierowania pojazdami sam na stronie DVLA. Powyższe potwierdzenie jest dokumentem niezbędnym do wymiany prawa jazdy.

 

  1. Posiadacz prawa jazdy może wygenerować „kod dostępu„ wchodząc na stronę

https://www.gov.uk/view-driving-licence i wpisując następujące dane:

- numer prawa jazdy

- numer ubezpieczenia zdrowotnego

- kod pocztowy (taki jaki jest na prawie jazdy)

  1. Po wpisaniu wymaganych danych posiadacz prawa jazdy może otrzymać kod dostępu naciskając klawisz „get a code„ na pasku „get your check code„
             Kod dostępu jest ważny tyko 21 dni
  1. Z kodu korzystamy w następujący sposób:

Wchodząc na stronę https://www.gov.uk/check-driving-information i wpisując następujące dane:

- ostatnie 8 cyfr numeru prawa jazdy

- kod dostępu

Otrzymane potwierdzenie dotyczące brytyjskich uprawnień do kierowania pojazdami ( prawo jazdy ) należy wydrukować i przetłumaczyć u tłumacza przysięgłego.

 

Zgłoszenie nabycia pojazdu (kupna) w czasie trwanie pandemii

Dotyczy tyko pojazdów zarejestrowanych w Polsce

 

Jeżeli z jakiś powodów nie możemy zarejestrować pojazdu w ciągu 60 dni zgłoszenie nabycia jest dobrą formą zatrzymania czasu jaki mamy na dokonanie tej czynności, a tym samym uniknięcia kary za niedopełnienie tego obowiązku. Po zgłoszeniu nabycia pojazdu można go w każdej chwili zarejestrować na siebie lub sprzedać (co trzeba zgłosić – zawiadomienie o zbyciu), zostawiając sobie ksera wszystkich umów lub faktur.

 

Nabycie (kupno) pojazdu zgłaszamy bez umawiania się i przychodzenia do tutejszego urzędu. Możemy zgłosić nabycie w następujący sposób::

- profilem zaufanym e-puap

- wysyłając wniosek (zawiadamianie o nabyciu) wraz z kserem umowy bądź faktury pocztą (list polecony)

-  wrzucając wniosek (zawiadamianie o nabyciu) wraz z kserem umowy bądź faktury do skrzynki (tzw. wrzutki), która znajduje się z tyłu budynku Starostwa od strony parkingu (przy rozsuwanych drzwiach)

 

Od 1 stycznia 2021 roku do 30 czerwca 2021 roku czas na zgłoszenie nabycia pojazdu wynosi 30 dni, natomiast od 1 lipca 2021 roku czas na zgłoszenie nabycia pojazdu wynosi 60 dni. Przekroczenie tego terminu wiąże się z zapłaceniem kary. Termin ten liczy się od daty zakupu pojazdu.

 

Wniosek można pobrać ze strony internetowej www.powiat.malbork.pl następnie wybieramy – Jak załatwić sprawę – następnie karty usług, w których szukamy Wydziału Komunikacji Transportu i Dróg – zawiadomienie o zbyciu/nabyciu.

Wnioski znajdują się również w poczekalni Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg Starostwa Powiatowego w Malborku.

 

Zgłoszenie zbycia pojazdu (sprzedaży) w czasie trwanie pandemii

 

Sprzedaż pojazdu zgłaszamy bez umawiania się i przychodzenia do tutejszego urzędu. Możemy zgłosić zbycie w następujący sposób:

- profilem zaufanym e-puap

- wysyłając wniosek (zawiadamianie o zbyciu) wraz z kserem umowy bądź faktury pocztą (list polecony)

-  wrzucając wniosek (zawiadamianie o zbyciu) wraz z kserem umowy bądź faktury do skrzynki (tzw. wrzutki), która znajduje się z tyłu budynku Starostwa od strony parkingu (przy rozsuwanych drzwiach)

 

Wniosek można pobrać ze strony internetowej www.powiat.malbork.pl następnie wybieramy – Jak załatwić sprawę – następnie karty usług, w których szukamy Wydziału Komunikacji Transportu i Dróg – zawiadomienie o zbyciu/nabyciu.

Wnioski znajdują się również w poczekalni Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg Starostwa Powiatowego w Malborku.

 

Od 1 stycznia 2021 roku do 30 czerwca 2021 roku czas na zgłoszenie zbycia pojazdu wynosi 30 dni, natomiast od 1 lipca 2021 roku czas na zgłoszenie zbycia pojazdu wynosi 60 dni. Przekroczenie tego terminu wiąże się z zapłaceniem kary. Termin ten liczy się od daty sprzedaży pojazdu.

Link do strony Misto Malbork
Tło

Powiat Malborski